Ik Zuig Alle Kennis Uit Je Klant

Ik Zuig Alle Kennis Uit Je Klant – Via via rolde er een klant binnen. Hij had het idee een groot feest op te zetten voor een specifieke doelgroep. Samen met een pr college die zich heeft gespecialiseerd reisde ik af. In een kort gesprek waar hij te laat kwam en als eerst weer vertrok (zonder af te rekenen) vertelde hij hierover.

De Case
We schreven een offerte (die behoorlijk wat tijd kostte.) Hierop reageerde hij na enkele dagen pas met dat hij een specificatie nodig had. Deze schreven we en gingen voor een tweede meeting om deze uit te leggen. Daarna wilde hij een aangepast plan hebben en verplichtte om te komen (kwam twee maal verrekt slecht uit) naar een meeting met degene die de line-up deed.

Hoe Je Dit Kunt Oplossing
Ik vond het welletjes geweest printte de offerte uit met als titel ‘overeenkomst’. Daar aangekomen vroeg ik hem wat we gingen doen. Hij wilde de line-up doorspreken. Ik zeg dat na de ‘de krabbels’ met plezier er naar te kijken. Ik heb het contract neergelegd met een pen en zei ‘hier en daar’

De stilte deed de boodschap neerdalen.

Hoe Kom Je Hier Vanaf?
Bedenk van te voren hoeveel tijd ‘gratis’ is. Maak een specificatie pas wanneer je betaald krijgt voor je advies. Het is prima uitgebreid te praten over de doelgroep en hoe hij/zij die wil bereiken, maar waar je wat naar wie stuurt is kennis uit je laten trekken.

Hoeveel Tijd Kost Deze KutKlant?        V V V V V
Hoeveel Geld Kost Deze KutKlant?      V V
Hoeveel Energie Kost Deze KutKlant? V V V

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>