De Ik Zet Mijn Naam Erboven Klant

De Ik Zet Mijn Naam Erboven Klant
Een klant van mij vertelde het volgende verhaal. Zijn werk is het produceren van tracks, maar hiernaast is hij af en toe aan het werk als DJ. Het aan elkaar mixen van nummers is een manier om aan geld te komen. Vooral voor corporate events is dit leuk werk.

De Case
Een andere DJ kwam bij hem met de vraag voor een danscrew wat nummers aan elkaar te mixen, iets met ”goed doel” viel.

De producer die de vraag kreeg trok z’n wenkbrauw op bij die vraag. Als DJ doet hij niets anders dan zulke mixen maken, zou je zeggen? Rare vraag, maar desalniettemin ging hij samen (DJ zat lusteloos naast hem) aan de slag. Halverwege vroeg hij wat het budget was, waar de DJ goed voor de publiciteit mompelde.

Na een uur nam de DJ de nieuwe mix mee. ‘Geen geld, maar wel exposure.’ Een maand later was er nog steeds geen video met het nummer eronder te vinden. Na wat gegoogle bleek het nummer alleen op de site van de DJ te staan, met ZIJN naam erboven.

Hoe Je Dit Kunt Oplossen
Wanneer van te voren de voorwaarden waren besproken had dit niet hoeven te gebeuren. Stel dus van te voren de ”waar, wanneer, waarom, hoe, hoezo” vragen!

Hoe Kom Je Hier Vanaf?
Hoe raak je zo’n klant kwijt? Deze moet je niet kwijt raken, maar voorkomen. Van tevoren het budget bepalen en een contract afsluiten! Hierin vermeld je dat de juiste naam erboven staat. Het codewoord: Assertiviteit.

Niet ‘denken’ dat het wel ‘losloopt’, maar controleer.

Hoeveel Tijd Kost Deze KutKlant?        V V V V
Hoeveel Geld Kost Deze KutKlant?      V V V
Hoeveel Energie Kost Deze KutKlant? V V 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>